✅ Vergeet de meisjes - Alma Mathijsen (augustus 2017) - Boek Downloaden op kobo

Vergeet de meisjes
Boektitel : Vergeet de meisjes
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 304 pagina's
Jaar : augustus 2017
Categorie : Literatuur & Romans, Romance, Romance
Uitgever : Alma Mathijsen
Taal: Nederlands

Vergeet de meisjes van Alma Mathijsen is een boek waarbij ik na het lezen niet zo goed kan zeggen wat ik er nou precies van vond. Het was zeker geen slecht verhaal maar het was ook geen boek waar ik heel enthousiast over ben. Het begint vaag en warrig en eigenlijk blijft het dat het hele boek door. Het wordt zeker duidelijk wat er speelt en wat er aan de hand is en na het lezen begrijp ik ook waarom er voor een warrige schrijfstijl is gekozen. Het is alleen dat ik persoonlijk dat niet fijn lezen vind. Ik vond het geen toegankelijk boek dat lekker makkelijk wegleest.

Geschreven bij Vergeet de meisjes

Geschreven bij Vergeet de meisjes

De Amerikaanse journalist Fields reist met enige tegenzin naar Voorhorst om de beroemde schrijver Iris Kouwenaar te interviewen. Al gauw wordt hij overrompeld door een fascinatie voor de raadselachtige relatie tussen Iris en haar huisgenoot Kay. Hij dringt hun leven binnen en observeert de totale toewijding waarmee Kay haar steeds zieker wordende vriendin verzorgt. In hun eigen kleine wereld tussen de muren van een slaapkamer in West-Friesland zijn de twee vrouwen aan elkaar overgeleverd. Vergeet de meisjes laat een nieuw licht schijnen op vriendschap die minstens zo intens en ingewikkeld is als een liefdesrelatie. Alma Mathijsen verkent in deze roman de grenzen tussen toewijding en obsessie tussen zelfopoffering en egosme. Ik wil een hond zijn ik wil jouw hond zijn ik wil doodgaan op je schoot en lachen. Ik wil een vogel zijn. Ik wil dit niet doen. Ik wil niet doen wat ik nu aan het doen ben. Toon meer

Best Book: