👍 Mijn oma is een ooievaar - Alice Hoogstad (augustus 2016) - Boek Downloaden op kobo

Mijn oma is een ooievaar
Boektitel : Mijn oma is een ooievaar
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 22 pagina's
Jaar : augustus 2016
Categorie : Prentenboeken, Voorlezen,
Uitgever : Lemniscaat B.V. | Uitgeverij
Taal: Nederlands

Het formaat van het boek is groot zodat het gebruikt kan worden in de klas. Een geweldig boek om voor te lezen voor kinderen t/m groep 4 van de basisschool. Oma is een ooievaar opa is een krokodil en mijn vader is een krokovaar! Er zijn diverse lessuggesties rondom dit prentenboek. Een boek dat elke kleuterleerkracht in zijn klas moet hebben!

Als je opa een krokodil is met hele scherpe tanden en je oma een ooievaar wat is je vader dan? Precies! Een Krokovaar. Papa Krokovaar ziet er eigenlijk best grappig uit: met het lijf van opa en de kop van een ooievaar net als oma maar dan wel weer met de scherpe tanden van opa. Mama is weer een heel ander verhaal zij is een Tijgofant dat komt omdat haar vader een tijger is en haar moeder een olifant. Al bladerend door het grote kleurrijke prentenboek Mijn oma is een ooievaar kom je er langzaamaan achter dat iedereen een uniek uiterlijk blijkt te hebben en het dus niet zo verwonderlijk is dat je zelf misschien wel iets hebt van je vader of moeder maar dat je toch vooral je speciale zelf bent. Het boek heeft een opvallend groot formaat en is gemaakt van stevig karton hierdoor kan het boek wel tegen een stootje. De teksten zijn kort maar krachtig gehouden de feestelijk ogende illustraties van Alice Hoogstad spreken eigenlijk voor zich. Een mooi fantasierijk boek waar je niet snel op uitgekeken raakt.

Kleurrijk boek vol leuke dierennamen. Aan te raden voor zowel jonge als oudere kleuters

Mijn oma is een ooievaar mijn opa is een krokodil mijn vader is een krokovaar en dat is nog maar het begin... KERNTITEL in de Kinderboekenweek! Ontmoet een bonte familie van dieren. Tante oom vader moeder broer en zus,en de hoofdpersoon zelf natuurlijk hebben allerlei vrolijke kleurige eigenschappen hobby's karaktertrekken en uiterlijkekenmerken van de vier opa's en oma's - en van elkaar.

Best Book: