πŸ‘ De weg naar little dribbling - Bill Bryson (januari 2016) - Boek Downloaden op kobo

De weg naar little dribbling
Boektitel : De weg naar little dribbling
ISBN: Android (smartphone en tablet) | Kobo e-reader | Desktop (Mac en Windows) | iOS (smartphone en tablet) | Windows (smartphone en tablet) | Overige e-reader
Totaal Pagina's : 380 pagina's
Jaar : januari 2016
Categorie : Reisverhalen, ,
Uitgever : Atlas Contact
Taal: Nederlands

Geschreven bij De weg naar Little Dribbling

Geschreven bij De weg naar Little Dribbling

Ik ben al jaren fan van Bill Bryson omdat hij ontzettend grappig schrijft. Ik kan hem eigenlijk niet in de openbare ruimte lezen want ik moet zo hard om hem lachen dat mensen om mij heen zich afvragen of alles wel goed met mij is. Dit is zijn meest recente boek en hoe ouder hij wordt; des te meer gaat hij klagen. Maar zelden is klagen zo komisch opgeschreven. Een ideaal boek om te lezen als je op vakantie gaat naar Engeland. Wat hij beschrijft is heel herkenbaar als bezoeker van dit wonderlijke land. Dit boek krijgt van mij 4 sterren en niet 5 omdat hij in de loop van het boek wel erg triviale zaken gaat beschrijven. Maar ook dan blijft het grappig. Dat wel!

Bill Brysons kennis over Groot-Brittanni ontwikkelde zich van weet bijna niets naar grondige vertrouwdheid tot complete verbijstering: wat weet ik eigenlijk weinig. Ineens realiseert Bryson zich namelijk dat hij in een land woont dat zich zo snel ontwikkelt dat het hem vreemd aandoet een plek vol beroemdheden wier namen en talenten hij niet kan onderscheiden acroniemen die hem moeten worden uitgelegd gespreksonderwerpen die hij niet langer kan volgen. En precies op dat moment wordt Bryson opgeroepen om een test te doen voor het Brits staatsburgerschap. Twintig jaar na zijn eerste kennismaking met Groot-Brittanni die hij uitgebreid heeft beschreven in Een klein eiland een van de meest geliefde reisboeken van de afgelopen decennia besluit hij tot een gloednieuwe reis om zijn land te herontdekken. Wederom leidt dat tot hilarische anekdotes waarmee hij de typische kijk van de Engelsen op hun eiland schitterend tot uitdrukking weet te brengen. Toon meer

Best Book: