✅ Easy Street - Bart Chabot (16-Nov) - Boek Downloaden op e-reader

Easy Street
Boektitel : Easy Street
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 240 pagina's
Jaar : 16-Nov
Categorie : Literatuur & Romans, Literaire romans, Literaire romans
Uitgever : Bart Chabot
Taal: Nederlands

... En ieder moet voor zich maar bepalen of dat een compliment is voor de auteur of juist niet... Ik weet niet zo heel goed wat ik van dit boek vind en dat heb ik niet vaak. En kwam er moeilijk doorheen ook al gingen de hoofdstukken op zich vrij vlot kwa lay out. Maar inhoudelijk snapte ik niet alles van dit boek... en een raar einde. Fragment: 'Wonderlijk dacht Linda om te merken hoe je wereld plotseling kon instorten zonder dat de wereld om je heen instortte en zonder dat een steen zelfs maar van plek verschoof of bewoog laat staan dat de onderste steen boven kwam; al zou besefte ze die 'onderste steen' binnen de kortste keren wel degelijk zichtbaar worden.' ...

Het verhaal speelt zich af in Den Haag (waar anders?) en in gedachten als je Den Haag kent zie je waar je bent. Leest heerlijk weg lastig om weg te leggen...Licht spannend verhaal dat zich niet zo snel laat raden waar het heen gaat. Kortom een aanrader! Zeker voor Hagenaars f Hagenezen.

Naar aanleiding van een klinkende recensie in een krant verheugde ik me erop om een boek van Bart Chabot immers een leuke man te gaan lezen. Wat een deceptie. Wat mij het meest irriteerde was de bijna continue vraagstelling het boek wemelt van de vraagtekens en waarom? Om aan te geven dat de hoofdpersoon onzeker is? Het leest niet lekker en doet amateuristisch aan. Daar had een redacteur veel aan kunnen bijschaven als je het mij vraagt. De karakters blijven 'plat' ik voelde weinig sympathie voor Linda de hoofdpersoon. Het lijkt wel of het boek vol is gestopt met anekdotes die Chabot heeft opgepikt op terrassen in de tram enz. - veel doen er totaal niet toe voor de plot dus joost mag weten waarom ze erin staan. Het mag een wonder heten dat ik dit boek och nog heb uitgelezen en het moet gezegd de ontknoping verraste me dan toch wel. Maar het raakte me niet. Op naar de kringloop.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet In of buiten de auto? vroeg Tommy. In de auto, zei Linda. En het is rood. Linda Winnubst is met haar man John en puberzoon Tommy onderweg naar Noorwegen als haar leven begint te kantelen. Lars Gunnar de man van het bevriende stel naar wie ze op weg zijn is doodziek en spreekt een waarschuwing uit; buurman Gerard heeft iets waargenomen op de Haagse Kerkhoflaan; en Konditorei Vienna waar Linda al sinds jaar en dag werkt lijkt ten dode opgeschreven. Maar wat heb je aan signalen als je ze niet oppikt? Linda wil graag een goede moeder zijn en gelooft heilig in opnieuw beginnen. Hoe dat is een tweede. Terwijl Lindas wereld instort probeert ze manmoedig overeind te blijven. Easy Street is speels en oergeestig en een duistere pageturner van jewelste.

Best Book: