πŸ“š De brief voor de konig - Tonke Dragt (oktober 1999) - Boek Downloaden op kobo

De brief voor de konig
Boektitel : De brief voor de konig
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 456 pagina's
Jaar : oktober 1999
Categorie : Zelf lezen, Actie & Avontuur, Fantasy
Uitgever : Tonke Dragt
Taal: Nederlands

Geschreven bij De brief voor de koning

Brief voor de Koning en de Geheimen van het Wilde Woud behoren absoluut tot mijn favoriete jeugdboeken en daarom lees ik ze af en toe weer eens. Het is prachtig geschreven en een mooie landkaart in de kaften om weg te dromen. 's Avonds las mijn vader ze vroeger voor dan lagen wij al in bed met het licht uit en dan zat pappa op de gang te lezen. Het is mooi hoe alles dan echt tot leven kwam; Tiuri Piak prinses Lavinia ridder Ristridin... die vergeet je later ook nooit meer! Het zijn dan ook echte avonturen wat mij betreft niet gevenaard door een andere auteur. Hopelijk zit ik later eens zelf op de gang voor te lezen dit zijn echt verhalen om door te geven!

voor de eerste keer las ik dit boek op de lagere school; nu ben ik 45 en het bljft een schitterend boek! Het grote dilemma van Tiuri: doen wat de stem vraagt of zijn wake uitzitten en de volgende dag tot ridder geslagen worden. En zijn hele tocht lang wordt hij voor moeilijke keuzes gesteld blijft hij in onzekerheid. En gedurende die reis wordt hij steeds ridderlijker: zijn grote edelmoedigheid jegens de dwaas; zijn blijvende vasthoudendheid om de queeste te volbrengen ook al is het meestal gemakkelijker en verleidelijker om op te geven. En het einde is ook zo geheel in de geest van de ridder die hij geworden is door de tocht. Een echte aanrader;

Het spannende verhaal van Tiuri die in de nacht voor hij tot ridder zal worden geslagen een geheime opdracht krijgt: hij moet een brief brengen naar de koning van het naburige land. Een uiterst belangrijke brief die beslist niet in handen mag vallen van de gevaarlijke Rode Ruiters! In 2008 verscheen de film De brief voor de koning . Kijk voor meer filminformatie op "http://www.briefvoordekoningdefilm.nl" target="_new">www.debriefvoordekoningdefilm.nl; "http://jeugdsentimenten.net/2005/02/10/de-brief-voor-de-koning/ " Kijk voor De brief voor de koning ook op Jeugdsentimenten.net;

Best Book: