✅ Volledige vergunning - Midas Dekkers (oktober 2018) - Boek Downloaden Gratis

Volledige vergunning
Boektitel : Volledige vergunning
ISBN: Nee
Totaal Pagina's : 240 pagina's
Jaar : oktober 2018
Categorie : Boeken, Drankboeken, Historische romans
Uitgever : Bas Lubberhuizen
Taal: Nederlands

Geschreven bij Volledige vergunning

Zoals altijd schrijft Midas Dekkers onderhoudend en dit keer over cafs in de ruimste zin des woords. Voor iemand als ik die niet betiteld kan worden als bartype is het een kennismaking met een nieuwe cultuur. Ik heb nog steeds geen neiging om me in een etablissement te goed te gaan doen aan alcohol maar ik vind het fascinerend om er over te lezen. Het helpt natuurlijk ook dat de schrijver een vlotte stijl van schrijven heeft en gevoel voor humor.

Geschreven bij Volledige vergunning

Ik ben onder de bar geboren. Zo heet dat als je van jongs af in een caf bent opgegroeid. Mijn eerste vader had een caf in Haarlem de tweede een in Amsterdam.' Midas Dekkers werd zelf geen kastelein maar bioloog en schrijver en een boek over bijzondere cafs moest er dus wel een keer van komen. Het caf lijkt immers het ideale mensenverblijf en Dekkers komt er dan ook graag als gast en als observator. In Volledige vergunning beschrijft Midas Dekkers zijn favoriete cafs in Nederland hun eigenzinnige eigenaren of barkeepers kroegtijgers de mores aan de stamtafel de geneugten en gevaren van drankgebruik en veel meer. Een goed caf is klein en bruin. Het is een oord van geborgenheid. 'In het caf overvalt je een behaaglijkheid die je snel vrede met de wereld doet sluiten.'

Best Seller: